Op gewicht blijven tijdens de vakantie

  • Op gewicht blijven tijdens de vakantie

Tijdens je vakantie genieten en toch op gewicht blijven!

Tijdens de vakantie is op gewicht blijven belangrijker dan afvallen. Vakantie is voor velen een tijd van uitrusten, bijtanken, gezelligheid en lekker eten. Velen beginnen in het voorjaar met bewust eten en meer bewegen om wat kilo’s kwijt te raken. Het zou jammer zijn als je deze tijdens de vakantie binnen een paar weekjes er weer aan hebt… Daarom hier een aantal waardevolle tips, zodat je lekker kan genieten en toch op gewicht kan blijven.

1. Bepaal van tevoren je keuze!

Zorg dat je van tevoren nadenkt welk lekkers jij niet goed kan weerstaan en tegen welk lekkers jij prima nee kan zeggen. Zo wordt je niet verrast om op de automatische piloot alles wat voor je neus komt ook te nemen. Neem alleen wat je het allerlekkerste vindt en eet dat in rust en met volle aandacht!

2. Ontbijt gezond!

Hou jij van bolletjes, croissants e.d.? Kijk of je dit ontbijt dan kunt afwisselen met een gezond ontbijt. Bijvoorbeeld yoghurt eventueel met muesli, fruit, stukjes kokosnoot of een eiergerecht zoals een omelet. Maak je je eigen ontbijt, dan kun je ook een pak havermout meenemen. Je zal zien dat je je fitter voelt na een gezond ontbijt en het komt je gewicht ten goede.

3. Wees goed voorbereid!

Ga je erop uit, zorg dan dat je je goed hebt voorbereid. Verleiding ligt natuurlijk overal op de loer. Zorg dat je een flesje water bij je hebt, lekker vers of gedroogd fruit en ongebrande/ongezouten noten en of eventueel rauwkost. Eet als lunch een frisse salade, lekker met gegrilde vis, noten of ei en je gewicht zal je dankbaar zijn.

4. Kies voor lokale producten en restaurantjes

De meeste landen hebben markten waar zij veelal verse lokale producten verkopen. Gezond, lekker en goed voor je gewicht! Ga je uiteten? Vermijd dan de toeristische route, kies ervoor om bij de lokale restaurantjes te eten en kies voor (gegrilde) vis, schelp – en schaaldieren, of mager (gegrild) vlees. Ook hier geldt heerlijk vers en lekker. Je kan ook thuis al kijken welke lokale restaurantjes goed staan aangeschreven. Laat het brood liefst zoveel mogelijk staan. Vraag liever extra groenten, olijven of eet een salade vooraf.

5. Drinken

Zelfs als je op gewicht wilt blijven tijdens de vakantie, kun je gerust een wijntje nemen. Als jij de overige tips ter harte neemt, zal je er wat betreft je gewicht niet echt wat van merken. Maar laat het bij één glaasje! En drink (zeker bij warme temperaturen) veel water. Wissel af met ook zo nu en dan een kopje (kruiden)thee of koffie, liefst zonder suiker.

6. Zorg voor beweging!

Misschien wil je tijdens je vakantie wel op gewicht blijven, maar niet aan sporten denken. Langs het strand, in de bergen, maar ook door de stad kun je een behoorlijke afstand lopend afleggen. Ook zwemmen, strandspellen, slenteren over de boulevard en fietsen zorgen ervoor dat je toch voldoende in beweging bent. De beweging houdt je lekker fris en komt je gewicht ten goede, dus zorg dat je er dagelijks even tijd voor maakt. In hotels, parken en campings worden vaker verschillende faciliteiten op gebied van sport en spel aangeboden.

Maak er iets leuks van, je zal zien dat je je er lekker bij zal voelen en dat ook jij op gewicht kan blijven!

Een ontspannen en een fijne vakantie gewenst!

afvallen zonder dieet met MandyMijn naam is Mandy. Als gewichts- en lifestylecoach is het mijn missie om drukbezette vrouwen en mama’s te motiveren naar een gezonde leefstijl. Geen strijd, maar ontspannen met eten leren omgaan. Voeding is meestal de oorzaak van overgewicht, maar niet de oplossing. Ik draag graag bij aan de inzichten hoe je weer de regie kunt krijgen over jouw leefstijl.

In mijn programma en begeleiding, leer je hoe je eenvoudig, ondanks een drukke agenda en gezinsleden die niet hoeven afvallen, kunt kiezen voor gezond en lekker. Met als doel samen genieten van een blij, gezond en vitaal leven! Leer wat nodig is om je eigen afslankexpert te worden en je hoeft nooit meer op dieet.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *